Hřiště, které obvykle představuje jasně vymezený prostor s pravidly a cílem se v našem pojetí transformuje v choreografii pohybu, symbolů, taktiky, rituálu, společenské události. Na jeden den se stane místem, kde se hra, obrana, útok, emoce překrývají a jejich hranice rozostřují. Koncepce projektu si pohrává s pravidly, jejich významy, s rolí hráčů, rozhodčích, ale také s diváky. To, co začíná jako zábava, může mnohdy přerůst v konflikt, ve chvíli, kdy soupeř přestává být partnerem a stává se překážkou, kterou je třeba přemoci. Co je v tomto případě pro okolí měřítkem zájmu? To, co strhne pozornost, je hlasitější, vizuálně efektnější? Vítězení snadněji ovládá území a získává publikum. Jakákoliv forma hry může přerůst v mocenské zájmy, jež formují chování, vztahy a smysl sdíleného času a prostoru.
To, co se na první pohled jeví jako hra, může být také zkouškou morálních hranic: čemu věříme, koho považujeme za soupeře a koho za spoluhráče? Co znamená soutěžit v době, kdy jsou fakta relativizována? Kde leží etická hranice mezi zábavou a hrozbou?
Šestý ročník ARTakeaway, který vzniká ve spolupráci s ateliérem Intermédií 1 pražské AVU nenabízí hotové odpovědi, ale otevírá situaci, v níž divák může zkušenost prožít a reflektovat své vlastní postavení v poli mezi hrou a bojem.
Projekt vznikl za podpory Magistrátu hlavního města Prahy a magazínu Sport in Art.
